
Mürşid-i Kamil - 1
Be hey kardeş Hakkı bulam mı dersin?
Hakk?a yarar amel işlemeyince.
Bu sırrın ötesin duyam mı dersin?
Mürşid-i kâmille başlamayınca?
Görmek ve Görmemek...
Ne kör ile gören eşit olur,
Ne de karanlıklar ile aydınlık,
Ve ne de gölge ile sıcaklık.? (Fatır 19-20-21)
Baş gözü görmeyen bir insan, nam-ı diğer kör bir zat, gören bir gözün nasıl çalıştığını ne kadar iyi bilirse bilsin, bu bilgi onun görmesini sağlamaz. Görme bilgisi ile görülmez! Gözde retina varmış, ışık lazımmış, beyinde şöyle böyle olurmuş... mış, muş...
Baş gözü gören pek çok insan nasıl gördüğünü bilmez bile. Hatta kafasının içinde bir beyin taşıdığından habersizler vardır. Ama gözleri görür, beyinleri işler. Önemli olan görmek midir, yoksa görmeden nasıl görüldüğünü bilmek midir? Bilmek bilmektir, görmek de görmektir.
Bazı insanlar vardır ki hem görür, hem de nasıl görüldüğünü bilir. Onlar alimlerdir.
Esma varmış, sıfat varmış demekle o esmanın sıfatın hakikâti yaşanmış olmaz.
Hani Allah meleklere Adem e secde edin? dedi. Görenler etti, görmeyen etmedi.
Allah hiçbir mahluku hiçbir mahluka secde ettirmeyeceğine göre bu ?Adem? kimdir?
Ağacı görmeden ağaç bilinmiş olur mu? Birisi görmeden dese ki ağaç varmış, dalları yaprakları varmış?. Başkası da dese ki O da bir şey mi? Kökleri var, daha özsuyu var. Bu ağaç aslında gözle görülmeyen (!) atomlardan oluşmuş. Bak! Ben senden çok biliyorum!?
İkisi de bilmiyor!
Onlar ikisi de ağaç kelimesini ve ağacın özelliklerini bilmiştir, o kadar. Ağaca tırmanan, dallarında gezinen, kovuğunda yuva yapan dururken ?mış,muş diyen ağacı bilmiş olur mu?
Kelimeyle kelime bilinir.
Müsemma ile de müsemma.
Müsemma Adem dir. İnsan-ı Kâmildir.
Müsemmayı bulmadan müsemma bilinmez.
Hep bilenler öyle bilmiş.
Mevlana Şems ile bulmuş Mevla?yı. Yunus Taptuk?a tapulanmış.
Gerçekte kime tapulandı?
?Beni gören Hakk?ı görmüştür? Hadis-i şerif
Âlemin işleyişinde insanın rolü nedir? Varlık ağacının özsuyu nedir? İnsanın ?meyve? olması ne demektir? Meyve, çekirdeği taşıyandır. Dal, yaprak hep ağaçtan/ağaca ait olmakla beraber, onlarda olmayan çekirdektir. Ki ağaç o çekirdekten meydana gelmiştir... Çekirdek ise meyvede gizlidir! Öyleyse;
İnsan olmaya giden yol insan dan geçer. Kelime bilgisiyle ancak beşer olunur.
Ey çekirdeği taşıyan:
Mürşid gerektir sana bildire Hakk?ı hakkel yakin
Mürşidi olmayanların bildikleri güman imiş.?
Niyazi Mısri.
0 yorum:
Yorum Gönder